A Nyíregyháza Megyei Jogú Város Önkormányzata által létrehozott és működtetett Paktumiroda látja el a paktumszervezet napi szintű adminisztratív és szervezési feladatait két fővel.
A Paktumiroda munkatársai a következő munkaköröket töltik be a szervezetnél:
- 1 fő Paktumiroda vezető,
- 1 fő Paktumiroda munkatárs.
A Paktumiroda főbb feladatai:
- az alapító Paktum tagokkal megkötésre kerülő Együttműködési Megállapodás aláírásra történő előkészítése, feldolgozása, az Együttműködési Megállapodás és a szándéknyilatkozatok nyilvántartása;
- foglalkoztatáshoz, képzéshez kapcsolódó – ideértve a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal Járási Hivatalhoz is beérkező – munkáltatói igények fogadása, feldolgozása, ezzel kapcsolatos előterjesztés előkészítése az Irányító Csoport felé;
- foglalkoztatáshoz, képzéshez kapcsolódó, a paktumprojekt részét képező támogatások elbírálásának döntés céljából történő előkészítése a paktumszervezet Irányító Csoportja részére, a döntések Kormányhivatal felé történő eljuttatása. A Kormányhivatal a programba lépés feltételeinek és jogszabályi megfelelőség vizsgálatának elvégzését követően, a rendelkezésre álló támogatási eszközeivel támogatást biztosít a jóváhagyott döntésben szereplő, projektben résztvevők számára;
- információgyűjtés és -szolgáltatás az érintett térség gazdasági és foglalkoztatási helyzetéről;
- információgyűjtés és -szolgáltatás a Nyíregyházi Foglalkoztatási Paktum keretében elérhető támogatásokról, szolgáltatásokról;
- a munkahelyteremtést és -megtartást, valamint a munkavállalást segítő tájékoztatás nyújtása;
- partnerségi fórumok, rendezvények szervezése;
- foglalkoztatásbővítéssel járó projektötletek generálása, információk gyűjtése és megosztása a partnerségen belül;
- a foglalkoztatást segítő képzések, tréningek kezdeményezése a vállalkozói igények alapján;
- szakértői tanácsadás a partnerek és a célcsoport számára;
- a foglalkoztatási partnerség működésének szervezése;
- a partneri (kiemelten a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Kormányhivatal Foglalkoztatási Főosztályával) és vállalkozói kapcsolattartás;
- a Nyíregyházi Foglalkoztatási Paktum hivatalos honlapjának folyamatos aktualizálása;
- tájékoztatás nyújtása a vállalkozók számára támogatási lehetőségekről;
- a vállalkozások által feltárt problémák és megfogalmazott igények közvetítése a szakmai szervezetek és hatóságok felé;
- a Foglalkoztatási Fórumok előkészítése, lebonyolítása és dokumentációja;
- az Irányító Csoport üléseinek előkészítése, lebonyolítása és dokumentációja;
- a Projektmenedzsmenttel közösen a projektfejlesztési és -megvalósítási időszakban szükséges dokumentáció előkészítése, amely magában foglalja a partneri egyeztetések jelenléti íveit, fotóit, jegyzőkönyveit is;
- a Nyíregyházi Foglalkoztatási Paktum együttműködési-partnerségi eredményeinek nyomon követése és értékelése;
- összefoglaló jelentések készítése az éves munkaprogram és költségvetés teljesítéséről, az eltérések kimutatása;
- az összegyűjtött szakmai tapasztalatok megosztása megyei és országos szinten egyaránt, ami többféle módon történhet:
- az Irányító Hatóság által előírt hivatalos és formális módon,
- a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei és a helyi paktumok koordinációs tevékenysége keretében,
- a paktumprojekt tervezett kommunikációs tevékenységei által,
- kevésbé formális kapcsolattartási módokon (pl. az eddig megvalósult paktumképzéseknek köszönhetően már működik egy önszerveződő csoport, amelynek deklarált célja az együttműködés, a tapasztalatcsere, a jó megoldások gyűjtése és terjesztése).